

Openstaande vacatures
Onze excuses, er zijn op dit moment geen vacatures beschikbaar. Gelieve later opnieuw te kijken.
Werkzaamheden
Je levert als beleidsmedewerker economie een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de lokale en regionale economie. Je bent de kartrekker van ons economisch beleid op lokaal en regionaal niveau en gaat hiervoor aan de slag met het vertalen van het economisch beleid naar concrete projecten en acties. Daarbij zoek je afstemming met de interne en externe stakeholders, alsook collega’s van andere gemeenten binnen de regio. Binnen het taakveld werk je heel veel samen met de Bedrijvencontactfunctionaris die al langere tijd in Stein werkzaam is. Je adviseert de portefeuillehouder Economie, alsook collega’s en externe partijen over economische vraagstukken.
Jouw uitdagingen liggen op specifieke aandachtsgebieden zoals het economisch beleidsplan, detailhandelsvisie, Economische Samenwerking Zuid-Limburg, Structuurvisie ruimtelijke economie Zuid-Limburg, bedrijventerreinen en haven Stein.
Wie zoeken wij?
De collega die wij zoeken heeft een economische of juridische achtergrond en een proactieve instelling. Je kunt beleid naar concrete projecten vertalen, die je zelf ook deels uitvoert. Je bent een stevige gesprekspartner met ervaring in (sub)regionale overlegstructuren en hebt kennis van de wet- en regelgeving met betrekking tot het vakgebied. Daarnaast;
Met wie ga je werken?
Team Samenleving & Veiligheid houdt zich primair bezig met beleid en uitvoering met betrekking tot veiligheid, cultuur, sport, economie, recreatie en toerisme, accommodaties, onderwijs en verenigingen. Je werkt ook intensief samen met collega’s buiten het team, zoals bijvoorbeeld de collega’s van team sociaal- en fysiek domein.
Wat bieden we jou?
Een salaris in schaal 10A: min. € 3944,- en max. € 5691,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1 oktober 2024), afhankelijk van opleiding en werkervaring.
Voor alle andere arbeidsvoorwaarden klik op: Arbeidsvoorwaarden.
Meer informatie.
Wil je meer weten over deze functie of wil je inhoudelijke uitdagingen alvast (persoonlijk) bespreken voor je gaat solliciteren? Neem dan contact op met Tim Duijsings, Teammanager Samenleving & Veiligheid, 06-53927565.
De reactietermijn is tot en met donderdag 20 februari.
Wat doet de Adviesraad Sociaal Domein (ASD)?
De ASD adviseert de gemeente Stein in zaken die te maken hebben met het sociaal domein. Denk hierbij aan onderwerpen zoals zorg, jeugd, zelfredzaamheid, schuldhulpverlening,
werk of meedoen aan de samenleving.
De adviesraad bestaat uit maximaal 14 leden die zich met elkaar met enthousiasme en hart voor de mens bezig houden met sociale thema’s die de inwoners in de gemeente Stein raken. De ASD heeft nauw contact met de beleidsmedewerkers van de gemeente Stein. Wij zijn de ogen en oren van de inwoners en houden in de gaten of het gevoerde beleid het belang van de inwoners in hun dagelijks leven dient.
We komen elke eerste maandag van de maand bij elkaar en krijgen informatie over wat er gaande is binnen het sociaal domein en kunnen vragen stellen aan de wethouder(s). Als lid
van de adviesraad heb je laagdrempelig de kans om mee te denken over alle vraagstukken van het sociaal terrein.
Herken jij jezelf?
De ASD streeft naar een vertegenwoordiging van alle leeftijdsgroepen, dus ook jongeren worden van harte uitgenodigd! Het is niet nodig om op voorhand veel kennis van de diverse
thema’s te hebben. Gezien de samenstelling van de diverse werkgroepen zijn we specifiek op zoek naar mensen die affiniteit hebben met de thema’s participatie en armoede.
We bieden jou:
Enthousiast geworden?
Solliciteer dan via de solliciteer knop! Naar ontvangst van je interesse zullen we met je contact opnemen over het vervolg. Heb je zelf geen tijd of interesse tip dan je omgeving.
Heb je vooraf vragen?
Die beantwoord de voorzitter van de adviesraad dhr. Piet Claessen (pclaessen@ab-werkt.nl ) graag. Meer informatie is ook te vinden op de website van de
gemeente Stein. www.gemeentestein.nl/adviesraad-sociaal-domein
Als medewerker Burgerzaken Backoffice heb je een veelzijdige en uitdagende rol waarin je niet alleen zorgt voor de dagelijkse uitvoering van complexe burgerzaken, maar ook actief bijdraagt aan vernieuwingen binnen het team, de gemeente en het vakgebied. Je behandelt diverse aanvragen, zoals het bijwerken van de Basisregistratie Personen (BRP), het verwerken van aanvragen binnen de Burgerlijke Stand, de nationaliteitswetgeving, naturalizatie en verkiezingen.
Jij bent verantwoordelijk voor het bijhouden van de BRP, waarbij je complexen mutaties, correcties en aanvullingen verwerkt op basis van brondocumenten. Daarnaast draag je bij aan de kwaliteitscontrole en optimalisatie van de BRP en voer je controlewerkzaamheden uit, zoals PL-controles. Je houdt je bezig met adresonderzoeken, signaleert fraude en verzamelt belangrijke gegevens. Ook informeer je zowel burgers als andere instanties en beoordeel je of mensen in aanmerking komen voor inschrijving op een briefadres, en bewaakt de actualiteit van deze gegevens.
Naast je dagelijkse werkzaamheden speel je een actieve rol in het verbeteren van de dienstverlening en draag je bij aan projecten, zoals de digitalisering van processen, het verbeteren van de klantgerichtheid en de organisatie van verkiezingen. Je denkt mee over innovaties en zorgt ervoor dat de processen binnen Burgerzaken continu blijven ontwikkelen.
Wie zoeken wij?
We zoeken een collega met een Mbo 4 werk- en denkniveau en ruime ervaring in de backoffice van burgerzaken. Je hebt uitgebreide kennis van de BRP en bent goed op de hoogte van wet- en regelgeving rondom adresonderzoeken en de Burgerlijke Stand. Je werkt proactief, hebt een klantgerichte houding en bent in staat zelfstandig verantwoordelijkheden te nemen. Je kunt werkzaamheden goed organiseren en hebt oog voor detail. Bovendien vind je het belangrijk om samen met het team te groeien en denk je actief mee over het verbeteren en innoveren van onze dienstverlening.
Wat bieden we jou?
Een salaris in schaal 8: min. € 3052,- en max. € 4297,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1 oktober 2024), afhankelijk van opleiding en werkervaring.
Voor alle andere arbeidsvoorwaarden klik op: Arbeidsvoorwaarden.
De reactietermijn is tot en met zondag 23 februari 2025.
Bij de gemeente Stein zijn we altijd op zoek naar talentvolle en gedreven professionals die ons team willen versterken, ook als er op dit moment geen specifieke vacature openstaat. Wij geloven in de kracht van spontane sollicitaties, omdat jij misschien precies degene bent die we nodig hebben.
Door een open sollicitatie in te sturen, geef je ons de kans om jouw ervaring, vaardigheden en passie te leren kennen. Of je nu een expert bent in je vakgebied of net begint aan je carrière, we waarderen diversiteit en nieuwe ideeën. Wie weet ontdekken we samen een perfecte match, en kunnen we samen werken aan de verdere groei van de gemeente Stein.
Durf jij de stap te zetten? Stuur je open sollicitatie naar ons toe en vertel ons waarom jij graag deel uitmaakt van onze gemeente. We kijken uit naar jouw verhaal!