Procedure

Je hebt gesolliciteerd voor een functie en wilt graag weten wat je kunt verwachten? Bij de gemeente Stein zijn er verschillende selectieonderdelen. Welke dit zijn, hangt af van de functie waarvoor je hebt gesolliciteerd.

Ongeacht de functie zijn er twee selectieonderdelen die standaard zijn opgenomen: de cv-screening en het sollicitatiegesprek. Alle andere selectieonderdelen zijn specifiek en eigen aan de functie waarvoor je solliciteert.

 

Standaard onderdelen

  • Cv-screening
    De cv-screening is de eerste fase in onze selectieprocedure. We bekijken jouw cv en motivatiebrief grondig en gaan na of je in aanmerking komt. Heb je relevante werkervaring, opleiding of duidelijke motivatie? Laat dit duidelijk merken en zorg dat je eruit springt!

  • Sollicitatiegesprek met de selectiecommissie
    Tijdens het sollicitatiegesprek maakt de selectiecommissie graag verder kennis met jou. Wat heb je hiervoor gedaan? Welke ervaringen heb je opgedaan? Maar ook: wie ben jij? Wat verwacht je van de functie en van je leidinggevende? Het is hét moment om vragen te stellen, ook voor jou! Je moet tenslotte kunnen inschatten of er ook voor jou een match is. Meestal bestaat de selectiecommissie uit, de leidinggevende van het team waar de functie van open staat, een directe collega en een HR-adviseur. De samenstelling van de commissie kan per vacature wisselen.

 

  • Eindselectie
    Het spannende moment. Na het sollicitatiegesprek en/of assessment/casus kiezen we de nieuwe collega. Alle processtappen worden besproken, kandidaten vergeleken en feedback gedeeld. Zo besluit de selectiecommissie wie onze nieuwe collega wordt.

    > Heb je de baan? Top! Nog even de administratie en het contract in orde brengen en je kan starten!
    > Minder fijn nieuws? Vraag zeker meer feedback en neem dit als waardevolle tips mee naar toekomstige sollicitaties.

 

Specifieke onderdelen

  • Casus
    Het kan zijn dat het voor de functie belangrijk is om een beeld te krijgen van hoe jij bepaalde situaties in jouw nieuwe rol gaat aanpakken. Hiervoor maken we gebruik van een concrete casus. Je ontvangt deze casus ofwel van tevoren, zodat je je thuis kunt voorbereiden, of je krijgt de casus ter plaatse gepresenteerd. Daarnaast kunnen er nog enkele aanvullende vragen worden gesteld om een compleet beeld van jou te krijgen.
  • Assessment
    Het is mogelijk dat er een assessment hoort bij de functie waarvoor je hebt gesolliciteerd. Tijdens een assessment gaan we nog dieper in op jouw vaardigheden. Wat voor soort assessment je ontvangt hangt van de functie af. Dit wordt van te voren goed aan jou uitgelegd.

Arbeidsvoorwaarden

Wij bieden jou aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden die niet alleen financieel voordelig zijn, maar ook bijdragen aan een gezonde werk-privébalans en ruimte voor persoonlijke groei. Ons doel is om een werkomgeving te creëren die flexibel, ondersteunend en gericht op ontwikkeling is. De belangrijkste arbeidsvoorwaarden op een rij:

  • Salaris en inschaling: Je salaris wordt ingedeeld in een schaal volgens de cao Gemeenten.
  • Arbeidsovereenkomst: Je begint met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Na afloop van het eerste jaar is er de mogelijkheid om de arbeidsovereenkomst om te zetten naar onbepaalde tijd.
  • Individueel Keuzebudget (IKB): Je ontvangt een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% over je brutosalaris. Dit budget biedt de mogelijkheid om extra verlof te kopen, uit te ruilen voor bijvoorbeeld een fiets of sportcontributie, of te laten uitbetalen als aanvulling op je salaris. Het 8% vakantiegeld is opgenomen in dit budget, wat je extra flexibiliteit geeft in het bepalen van je arbeidsvoorwaarden.
  • Maatschappelijke relevantie: Je functie draagt bij aan een maatschappelijk relevante rol, met een breed werkveld dat bijdraagt aan de ontwikkeling van de organisatie.
  • Werkomgeving: Je werkt binnen een informele werkomgeving met korte lijnen en invloed op de werkzaamheden en beslissingen.
  • Flexibiliteit: Er is ruimte voor flexibele werktijden en de optie om thuis te werken, zodat werk en privé goed te combineren zijn.
  • Opleiding en ontwikkeling: Wij bieden ruime mogelijkheden voor opleiding en persoonlijke ontwikkeling, zodat je jezelf kunt blijven ontwikkelen en doorgroeien binnen de organisatie.
  • Pensioen: Je bouwt pensioen op bij ABP, het pensioenfonds voor de overheid en het onderwijs, zodat je verzekerd bent van een goed pensioen voor later.
  • Arbeidsongeschiktheidsverzekering: Je ontvangt een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis, die jou beschermt bij langdurige ziekte of arbeidsongeschiktheid.
  • Woon-werkverkeervergoeding: Als onderdeel van onze arbeidsvoorwaarden bieden wij een aantrekkelijke vergoeding voor woon-werkverkeer.